Spis treści
Prezenty promocyjne są doskonałym sposobem na przekazanie twoim obecnym i potencjalnym klientom użytecznych rzeczy, które chcieliby wykorzystać w swoim codziennym życiu. Jednocześnie, te materiały promocyjne mogą również pomóc w zwiększeniu świadomości na temat Twoich produktów lub usług oraz Twojej marki jako całości.
Z pomocą marketingu promocyjnego, jest więcej miejsca dla Ciebie, aby umieścić swój biznes tuż przed rynkiem docelowym. Ale tylko jeden błąd w Twoich promocyjnych produktach i możesz skończyć robiąc swój biznes i markę więcej szkody niż pożytku.

Poniżej przedstawiamy najczęstsze błędy, na które właściciele firm powinni zwracać uwagę przy planowaniu swoich strategii marketingowych.
Wybieranie niewłaściwych przedmiotów promocyjnych
Przedsiębiorcy powinni zawsze upewnić się, że wybrane przez nich produkty promocyjne są odpowiednie dla ich rynku docelowego, aby ich inicjatywa marketingowa była skuteczna.

Niestety, większość firm daje pierwszeństwo swoim problemom budżetowym zamiast wybierać właściwe pozycje. W końcu Twoi klienci oczekują od Ciebie użytecznych lub wartościowych produktów.
Brak marki własnej
Innym częstym błędem, którego nigdy nie chciałbyś popełnić, jeśli chodzi o Twoje prezenty promocyjne, jest brak możliwości dostosowania ich do własnych potrzeb. Tworzenie marki jest niezbędne, abyś mógł pozostać w pamięci swoich klientów.
Powinieneś poszukać skutecznego sposobu znakowania swoich artykułów promocyjnych, poza umieszczeniem na nich tylko swojego logo lub nazwy. Możesz również podać swoje numery telefonów, adres URL strony internetowej, adres e-mail lub zadzwonić do akcji na promocyjnych produktów.
Dystrybucja prezentów, które nie przekazują żadnych istotnych informacji
Jest to niezbędne dla firm, aby dostosować szczegóły, które chcą na swoich produktach promocyjnych, aby spełnić pozycję specyfikacji. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest dystrybucja stylowych kalkulatorów do swoich klientów, nie dając im żadnego pomysłu, jak skontaktować się z firmą w pierwszej kolejności. Twoje produkty promocyjne powinny zawsze przekazywać odpowiednie szczegóły w celu dalszej poprawy profesjonalnych relacji między Tobą a Twoimi klientami.
Brak celu
Każda firma powinna mieć określony i jasny cel dla wszystkich rodzajów inicjatyw marketingowych. Przedsiębiorstwo musi również uczynić swoje cele wymiernymi i realistycznymi, aby pomóc mu ocenić poziom sukcesu lub skuteczności jego inicjatywy marketingowej po jej zakończeniu. Kiedy masz jasny cel, łatwiej będzie Ci wybrać prezenty promocyjne i odbiorców Twojej kampanii marketingowej. Sukces kampanii można wtedy mierzyć według ilości nowego ruchu, jaki otrzymuje Twoja strona.
Nieposiadanie planu dystrybucji
Ważne jest, abyś określił, w jaki sposób będziesz dystrybuował swoje artykuły promocyjne. Nie ma sensu zamawiać setek kurtek czy podkładek pod myszkę, jeśli nie masz nawet najmniejszego pojęcia, kto i kiedy będzie je rozprowadzał. Możesz zaplanować dystrybucję swoich artykułów promocyjnych na wystawie, lokalnym wydarzeniu lub na targach.
Oferowanie tanich prezentów
Ograniczenia budżetowe mogą powstrzymać Cię przed zakupem wysokiej jakości artykułów promocyjnych do wykorzystania w Twojej inicjatywie marketingowej. Nie oznacza to jednak, że powinieneś zadowolić się tanimi prezentami, które mogą mieć negatywny wpływ na Twoją markę. Zawsze możesz szukać małych, ale atrakcyjnych i użytecznych produktów, które możesz rozdać klientom bez szkody dla swojego budżetu.