Rzeczy, które warto wiedzieć o suplementach diety oraz dla kogo mogą być korzystne

Na rynku jest wiele suplementów diety. Ale nie każdy może z nich korzystać. Kto więc może przyjmować suplementy diety? 

Suplementy diety – czym są? 

Koncepcja suplementów diety polega zasadniczo na dostarczaniu składników odżywczych, które mogą nie być spożywane w wystarczających ilościach w normalnej diecie. Suplementami diety mogą być aminokwasy, minerały, witaminy, kwasy tłuszczowe i niektóre substancje dostarczane w postaci płynów, kapsułek, tabletek i pigułek. 

Suplementy są dostępne w różnych dawkach i w różnych kombinacjach. Ale tylko pewna ilość każdego składnika odżywczego jest wymagana, aby organizm mógł funkcjonować, a wysokie ilości niekoniecznie są lepsze. Wysokie dawki niektórych substancji mogą mieć niekorzystne skutki i być szkodliwe. To jest powód, dla którego suplementy diety mogą być sprzedawane legalnie tylko z odpowiednim zaleceniem dziennej dawki.

Kto może odnieść korzyści z suplementów diety? 

Suplementy diety nie zastępują zdrowej, zrównoważonej diety. Dieta zawierająca dużo pełnych ziaren, warzyw, zdrowych tłuszczów i białka dostarcza niezbędnych składników odżywczych. Większość krajów europejskich zgadza się, że komunikaty skierowane do ogółu społeczeństwa muszą koncentrować się na wytycznych żywieniowych. Suplementy nie znajdują się w takich wytycznych, ale istnieją określone osoby lub grupy ludności, które mogą wymagać porad dotyczących suplementów, nawet jeśli prowadzą odpowiednią dietę.

Nie każdy suplement diety jest korzystny dla wszystkich. Niektórym osobom nie zaleca się przyjmowania określonych suplementów w wysokich dawkach. Badania pokazują, że multiwitaminy mogą przyczyniać się do zbyt dużego przyjmowania składników odżywczych i zasugerowano, że multiwitaminy muszą być formułowane z większym uwzględnieniem spożycia mikroelementów z żywności. Ludzie muszą zwracać uwagę na etykiety i upewnić się, że suplementy diety są dla nich odpowiednie.

Na przykład dla kobiet w ciąży suplementy diety zawierające witaminę A, takie jak olej z wątroby ryb, mogą być szkodliwe i mogą powodować wady wrodzone, gdy zalecana dawka zostanie przekroczona w dłuższym okresie. Badania wykazały, że także palacze muszą uważać na kilka suplementów, w szczególności na wysokie dawki beta-karotenu.

Podsumowanie 

Zaleca się przyjmowanie określonych suplementy. Ważne jest jednak przestrzeganie zdrowej i zrównoważonej diety. Nie zaleca się również przyjmowania ilości przekraczających RDA czyli zalecanej dziennej dawki. Jeśli masz wątpliwości, skonsultuj się z dietetykiem lub lekarzem przed wyborem jakichkolwiek suplementów diety.

Nie jest rozsądne przyjmowanie pierwszych lepszych suplementów diety, które widzisz na rynku. Ważne jest, aby zwrócić się o pomoc do swojego lekarza, jeśli nie chcesz w przyszłości doświadczyć problemów zdrowotnych. Tak więc, jeśli chcesz czerpać korzyści z suplementów diety, upewnij się, że bierzesz właściwy dla swojego organizmu i poczuj różnicę!

Artykuły z tej samej kategorii:

This article was written by admin